вівторок, 5 січня 2016 р.

3 секція

 3 секція

Національно-патріотичне виховання на уроках літератури рідного краю.

Горбенко 
Світлана Миколаївна, 
вчитель української мови та літератури 
Дружелюбівського НВК

(виступ)


Константінова Наталія Федорівна, 
вчитель української мови та літератури Добровеличківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1
(Поетична скарбниця Добровеличківщини)
(конспект уроку)
Моклюк Тетяна Миколаївна, 
вчитель зарубіжної літератури Перчунівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів 
Кобута 
Ольга Олександрівна,
вчитель початкових класів Перчунівської загальноосвітньої шоли І-ІІІ ступенів 
Шишкова  
Надія  Григорівна
вчитель   української  мови та  літератури  
Липнязької  загальноосвітньої 

школи І-ІІІ ст. №2

Федченко 
Лариса Станіславівна, 
вчитель української мови та літератури Помічнянської ЗШ І-ІІІст. №3 
Чабаненко Ольга Іванівна, 
вчитель української мови та літератури Тишківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1
Волійчак Галина Петрівна, вчитель української мови та літератури Піщанобрідської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
Малафій Вікторія Анатоліївна,
учитель української мови та літератури Миколаївського НВК
Завалко Наталія Іванівна, 
вчитель української мови та літератури Помічнянської ЗШ І-ІІІ ступенів імені Героя України Березняка Є.С.
(виступ)
Каблука Тетяна Миколаївна, 
вчитель української мови та літератури Добровеличківського НВК
(виступ)
Зубко Вікторія Валеріївна, 
вчитель української мови та літератури Помічнянської ЗШ І-ІІІ ступенів №1 імені Героя України Березняка Є.С. 
Національно – патріотичне виховання на уроках української літератури та на уроках літератури рідного краю
(виступ)
Миндрул Тетяна Борисівна,
вчитель зарубіжної літератури
Липнязької загальноосвітньої
школи І-ІІІ ступенів №1


Дякуємо всім учасникам конференції за надіслані матеріали!
Запрошуємо усіх до обговорення! 

14 коментарів:

  1. Коментар до уроку Кобути
    Ольга Олександрівни,
    вчителя початкових класів Перчунівської загальноосвітньої шоли І-ІІІ ступенів. Сьогодні у суспільстві дедалі більше усвідомлюється загальна потреба у духовно-культурному розвитку молоді, як у найважливішому здобутку нації. Перспективність розвитку української художньої культури залежить насамперед від готовності вчителів до культурної активності, яка в значній мірі залежить від стану їх всебічного, творчого розвитку. Прагнучи відновлення української художньої культури, слід насамперед дбати про збереження творчої спадщини українських поетів та письменників.
    Україна завжди славилась своїми письменниками. Микола Гоголь, Остап Вишня, Іван Котляревський, Григорій Сковорода, Павло Тичина, Леся Українка, Іван Франко. Та постаттю, за якою українців впізнають у всьому світі є велична постать Тараса Шевченко. Його вірші стали піснями, думи – роздумами про тяжку та славну долю не одного покоління його рідної неньки України, а мальовнича творчість – джерелом натхнення для українських митців.
    Мовою своїх творів Шевченко розпочав процес формування загальноукраїнської художньої творчості на національній основі. Український народ завжди прагнув, аби творча спадщина великого поета не втратила ані своїх шанувальників, ані того глибокого значення, яке вона має для історії України. Важко переоцінити роль культурного надбання Шевченка в розвитку не тільки соціальної і національної свідомості, а й духовно-культурному розвитку української молоді. Творча спадщина великого Кобзаря стала новим етапом у розвитку естетичного мислення українського народу, та визначила на десятиліття вперед подальший розвиток української художньої культури.
    Вивчати творчість наших митців потрібно ще з дитячого садка. Дітям цікаві такі форми роботи як презентація, інсценізація. Ольга Олександрівна вміло створила презентацію для учнів початкових класів. Враховуючи вікові особливості учнів познайомила з життєвим та творчим шляхом Тараса Григоровича Шевченка.
    Димкова Л.М., Миколаївський НВК.

    ВідповістиВидалити
  2. Коментар до уроку вчителя зарубіжної літератури Моклюк Тетяни Миколаївни, Перчунівської школи І - ІІІ ст. Ознайомившись з конспектом уроку Тетяни Миколаївни не можна залишитися байдужим. Хотілося б побачити цей урок наглядно. Вчитель знайомить учнів з творчістю наших земляків. Ми всі знаємо, що народ який не знає своєї історії, є народ сліпців.
    Урок тісно пов"язаний з нашим сьогоденням. Зі сторони вчителя належна увага приділяється створенню оптимальних умов на уроці для різнобічного мовленнєвого розвитку кожного учня, пізнавальних потреб, прагнень до самостійності у вивченні літератури, самопізнанні, саморозвитку.
    Вчитель тісно співпрацює з талановитими людьми Добровеличківщини, знає талановитих людей свого села. Тетяна Миколаївна, навчає своїх вихованців любити свій рідний край, поважати героїв які нас захищають,знати по - іменно поетів рідного краю.
    Тетяно Миколаївно, бажаю Вам гарних дітей, творчих злетів, поваги від батьків та колег.
    Димкова Л.М., Миколаївський НВК.

    ВідповістиВидалити
  3. Патріотичне виховання – пріоритетний напрям усієї навчально-виховної роботи – на уроках і поза ними. Маємо виховати особистість із розвинутою національно-патріотичною свідомістю. Ознайомившись з виступом Малафій В.А., ми бачимо, що вчитель використовує матеріал, який тісно пов’язаний з історією нашого краю.
    Глибоко переконана, що саме такі підходи до організації навчального процесу на уроках мови та літератури не тільки дають учням ґрунтовні знання, а й формують творче мислення, викликають зацікавленість у навчанні, виховують високі моральні якості, національну свідомість, прагнення духовно збагачуватись.
    Димкова Л.М., Миколаївський НВК.

    ВідповістиВидалити
  4. Коментар до виступу Малафій Вікторії Анатоліївни.
    Гарний, змістовний виступ. Дуже сподобались тексти - картки складені на основі знань про рідний край з місцевого матеріалу, які виховують в учнів любов до рідного краю та викликають почуття гордості за свою малу батьківщину.

    ВідповістиВидалити
  5. Коментар до виступу Волійчак Галини Петрівни
    Досить цікавий виступ . Матеріали до якого взяті з власного досвіду вчителя. Адже, розробка уроків з літератури рідного краю вимагає чималих зусиль саме з боку вчителя-філолога, оскільки методична література з цього виду літературної освіти доволі скупа і часто мало доступна.

    Деркач Світлана Володимирівна.

    ВідповістиВидалити
  6. Коментар до виступу Волійчак Галини Петрівни
    Досить цікавий виступ . Матеріали до якого взяті з власного досвіду вчителя. Адже, розробка уроків з літератури рідного краю вимагає чималих зусиль саме з боку вчителя-філолога, оскільки методична література з цього виду літературної освіти доволі скупа і часто мало доступна.

    Деркач Світлана Володимирівна.

    ВідповістиВидалити
  7. Малафій В.А.- вчитель української мови та літератури Миколаївського НВК. Показала,як дуже просто можна виховувати почуття патріотизму використовуючи матеріали соціокультурної спрямованості. Молодець.

    ВідповістиВидалити
  8. Коментар до виступу вчителя укр. мови та літератури Чабаненко О.І. Для вивчення історії рідного краю важливим є і вивчення творчої спадщини митців рідного краю. Хто, як не вчителі-словесники можуть це виконати найвдаліше. Саме на творах митців рідного краю можна формувати національну свідомість молодого покоління. Можна випускати брошури, буклети і пропонувати їх для практичної роботи всіх вчителів району.
    Калашнік С.П., завуч Перчунівської ЗШ І-ІІІст.

    ВідповістиВидалити
  9. Коментар до уроку "Поезія душі моєї" вчителя зарубіжної літератури Моклюк Т.М.
    Під час місячника предметів гуманітарного циклу Тетяна Миколаївна провела неперевершений захід "Поезія душі моєї". Були представлена творчість митців Добровеличківщини. Учні та вчителі з великим задоволенням переглянули матеріали і не тільки, вони читали напамять поезії, які їм найбільше сподобались і були приємно здивовані.Виявляється, наша Добровеличківщина дуже багата на таланти. Крім того цінним було те, що Тетяна Миколаївна подала на розсуд глядачів свої власні поезії. Ось на таких заходах і вчаться учні доброму, у них формується гордість за Батьківщину, формуються патріотичні почуття.
    Калашнік С.П.

    ВідповістиВидалити
  10. Коментар до виступу вчителя української мови та літератури Помічнянської ЗШ І-ІІІ ст. №1 Завалко Н.І.
    Матеріали, які представила вчитель взято із власного досвіду.Я згодна,що ІКТ сприяє підвищенню ефективності навчальної діяльності та сприяє формуванню ключових та предметних компетенцій учнів. Так, відеофільми дозволяють побачити георя в певній ситуації, музика, кіносеанси дозволяють краще зрозуміти матеріал. Так тримати. Хай щастить Вам на освітянській ниві.

    ВідповістиВидалити
  11. Коментар до виступу вчителя зарубіжної літератури Перчунівської ЗОШ І-ІІІ ст. Моклюк Т.М.. Досить в цікавій формі Тетяна Миколаївна формує у дітей почуття патріотизму, високі моральні якості, національну свідомість на творчості людей, які живуть працюють і творять такі чудові вірші на території рідного краю. Саме такий урок викликає прагнення до духовного збагачення.

    ВідповістиВидалити
  12. З великим задоволенням переглянула презентацію до уроку Моклюк Т.Н. "Поети Добровеличківщини". Цікавий і пізнавальний матеріал, який можна використати не лише на уроках літератури рідного краю, а й у позакласній роботі. Дану презентацію можна доповнювати, адже ще не всі поети Добровеличківщини згадані в ній.
    Успіху Вам у дослідницькій діяльності. Дякую.

    ВідповістиВидалити
  13. Коментар до виступу Волійчак Г.П. Мені дуже сподобався виступ Галини Петрівни. Цей виступ висвітлює важливість виховання у підростаючого покоління патріотичних почуттів та національної самосвідомості не на загальних прикладах , а саме на прикладах митців рідного краю.Тому на мою думку уроки літератури рідного краю є й повинні бути невідємною складовою патріотичного виховання наших учнів.

    ВідповістиВидалити
  14. Матеріали учасників конференції заслуговують похвали.Дуже добре,що методичним кабінетом відділу освіти було запропоновано на розгляд і обговорення саме проблему національно-патріотичного виховання.Адже вона є невід'ємною частиною навчально-виховного процесу.І,особливо, є актуальною в наш час . З виступів учителів-словесників можна зробити висновок,що національно-патріотичне виховання здійснюється на основі проблемного вивчення текстів,їх системності,де домінантною є настанови до національного відродження.Тому радує те,що працюють творчі вчителі, у яких , я сподіваюся, формуються громадяни з національним складом мислення та природним почуттям гордості, що вони - українці!

    ВідповістиВидалити